+420 721 904 277 servis@car-diagnostik.cz
Vyberte stránku

Úpravy pro sportovní účely

Deaktivace snímače Lambdasondy

Pokud máte problém s lambdasondou i po její výměně za novou nabízíme řešení, a to softwarové vypnutí / odstranění, kde již nebude řídící jednotka motoru nadále požadovat data vyhodnocené z lambdasondy.

Deaktivace váhy vzduchu

Pro ty z vás, kteří potřebují ovládat svůj vůz zcela jen podle pedálu plynu jsme schopni provést deaktivaci váhy vzduchu. Vozidlo pak bude dávkovat stále plné množství paliva, bez ohledu na aktuální množství nasávaného vzduchu do motoru.

Možnosti úpravy

Ve většině případů jsou možné dvě varianty deaktivace váhy vzduchu.

  • trvalá deaktivace – vozidlo si stále myslí, že do motoru proudí množství vzduchu srovnatelné s okamžikem, kdy je plně sepnuté turbo a dávkuje tak palivo bez ohledu na množství vzduchu vždy podle požadavku pedálu plynu
  • deaktivace při odpojení čidla – pro ty, kteří chtějí mít režim vypnuté váhy jen za určitých okolností (např. sprint, závod, atd.) je možné nastavit režim vypnuté váhy vzduchu pro případy, kdy se váha vzduchu odpojí od konektoru. Se zapojenou váhou vzduchu pak vozidlo jede zcela standardně, s odpojenou pak bez limitu stejně jako v prvním případě. V tomto případě však může díky odpojení snímače svítit chybová kontrolka motoru, popř. žhavení.

Tento režim deaktivace váhy vzduchu je určen pouze pro speciální účely. Při běžné jízdě může automobil při rozjezdu značně kouřit a může dojít k navýšení spotřeby paliva. Při využití tohoto nastavení je bezpodmínečně nutné mít zaslepený EGR ventil.

Vypnutí chybových kódů  v motorové jednotce

Provádíme softwarové odstranění chybových hlášení v motorových jednotkách vozidla.  Pokud se Vám pořad zobrazuje chybový kód i po vyměnění daného dílů nebo jiné softwarové úpravy jednotky – dokážeme tyto chybová hlášení vypnout.

Deaktivace EGR ventilu

EGR ventil namontovaný ve voze může velmi často způsobovat snížení výkonu, zvýšenou spotřebu a další problémy s tím spojené. Typicky je to třeba jen rozsvícení kontrolky motoru, ačkoli se nic s vozidlem neděje, popř. nepříjemné cukání a štěkání při pomalejší jízdě.

zkratka EGR pochází z anglického Exhaust Gas Recirculation, tedy přeloženo do češtiny recirkulace výfukových plynů. Toto zařízení v automobilu obstarává snížení emisí tím, že propouští část spalin z výfuku zpět do sání. Z toho však plynou nežádoucí vedlejší účinky, jako je např. intenzivní zanášení sacího potrubí. Druhým efektem je potom přivádění teplého vzduchu do sání. To způsobuje snížení výkonu a zvýšení spotřeby, což je pro většinu zákazníků nežádoucí.

Správná funkce EGR je proto velmi důležitá. V případě poruchy je však výměna EGR ventilu poměrně finančně hodně nákladná. Rozhodli jsme se proto nabídnout možnost vyřazení EGR ventilu zcela z vozidla, díky čemuž můžete na negativní dopady zapomenout jednou pro vždy.

  • fyzické zaslepení EGR ventilu (pokud je potřeba) tak, aby spaliny již dále nemohli prostupovat do sání *
  • softwarová úprava řízení motoru, tak aby řídící jednotka nehlásila závadu a nerozsvítila kontrolku *

Deaktivace EGR ventilu v praxi znamená vypnutí recirkulace výfukových plynů. Po vypnutí EGR dochází k zamezení nasávání již spáleného vzduchu z výfukového potrubí, čímž je zajištěno čistší sání, snížení spotřeby až o 0,5-1,5 litru/100 km a v důsledku také k zajištění více kyslíku pro spalování. EGR OFF je služba, která je možná u vybraných řídících jednotek (ECU).

Nejčastější požadavky na vypnutí jsou u vozů Škoda Octavia a Ford. U těchto vozidel můžeme z vlastní zkušenosti říct, že se jedná o nejčastěji vyřazované EGR ventily. Proto jediný způsob kromě drahé investice do nového EGR ventilu jsou dvě následující možnosti. Vypnout softwarově v řídící jednotce motoru a následné mechanické zaslepení ventilu.

Výhody deaktivace EGR

  • Zvýšení výkonu motoru
  • Úspora PHM v rozmezí 0,5 – 1,5 l / 100 km
  • Udržení čistoty sacího potrubí
  • Šetrnější k turbodmychadlu
  • pořizovací cena EGR ventilu je vysoká
  • Není nutné časté čištění / výměna EGR ventilu
  • Vypnutí EGR ventilu je vratné, vždy lze uvést vozidlo do původního stavu

DPF / FAP – OFF

Nabízíme konečné řešení problematiky ohledně filtrů pevných částic – DPF OFF. Úpravou software v řídící jednotce motoru, po které již nedochází k regeneraci (tzn. zvýšená spotřeba paliva) a kontrole samotného filtru pevných částic řídící jednotkou motoru. Před úpravou je nutné filtr pevných částic odstranit z vozu.

U jakých vozidel je možné filtr odstranit:

Filtr pevných částic je možné odstranit u většiny dieselových vozidel tímto filtrem vybavených, které mají řídící jednotku:

Bosch EDC-15, EDC-16, EDC-17

Denso, Magneti Marelli, Siemens SID a Siemens PPD.

Jsou to zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Chevrolet, Chrysler, Kia, Lancia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Subaru, Škoda, Volvo a Volkswagen.

Veškeré uváděné nárusty výkonů a snížení spotřeby jsou orientační a mohou se lišit. Veškeré úpravy jsou určeny pouze pro sportovní účely a po úpravě se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích dle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích č.56/2001 Sb.

Veškeré úpravy jsou prováděny pouze na výslovný (písemný) souhlas majitele vozidla, který zodpovídá za technický stav vozidla.