Nejčastější otázky k chiptuningu

 

odblokovani-obrazu-za-jizdy

STK a EM 2016, projde moje vozidlo po úpravě chiptuning ?

Ano, po chiptuningu žádný problém mít nebudete. Naše úpravy nepřekračují povolené emise dané výrobcem. U variant ECO a OPTIMAL jsou nastaveny tak,aby nepřekračovaly emisní limity daného výrobcem vozidla.

Při ON-LINE diagnostice komunikuje řídící jednotka zcela standartně jako před chiptuningem.

READINESS KODY – fungují stejně jako před úpravou.

IDENTIFIKACE JEDNOTKY – je naprosto stejná s originálním softwarem.


STK a EM 2016, projde vozidlo s DPF/OFF, EGR/OFF, CAT/OFF ?

Vozidlo s úpravou řídící jednotky na DPF/OFF, EGR/OFF, CAT/OFF neprojde STK a EM .


Evidují se vozidla, u kterých se zvyšuje výkon tzv. chiptuning ?

Zatím nic takového není. Evidence úprav v návrhu zákona není, jedná se o “fámu”. Po schválení zákona budou úpravci povinni evidovat pouze souhlas klienta s úpravou.


Lze upravit každé vozidlo ?

Upravit lze téměř každé vozidlo, i když existují výjimky. Záleží na typu motorové řídící jednotky. Vozidla, která běžně upravujeme, naleznete v našich výkonnových tabulkách. V případě, že zde Váš vůz nenajdete, kontaktujte nás a my prověříme, zdali lze zvýšit výkon / snížit spotřebu i u Vašeho vozu.


Nepřicházím o záruku na nový vůz ?

Ne. Optimalizace motorové řídící jednotky probíhá tak, že při běžných úkonech v autoservisu jako je diagnostika atp. není úpravu motorových map možné zjistit. V případě potřeby nahrajeme zdarma Váš původní software do řídící jednotky.


Na kolik se dá výkon vozidla zvednout ?

Ve výkonových tabulkách uvádíme u jednotlivých modelů hodnoty, které doporučujeme jako optimální pro vozidla sériové výroby (tzn. standardní vstřiky, turbo, spojka, atp.). Dle typu vozidla a motorové řídící jednotky je možné výkon upravit i na vyšší či nižší hodnoty.


Nezničím chiptuningem motor ?

Při provádění chiptuningu vždy dodržujeme hodnoty dané světovým standardem , které nikdy nepřekračujeme. Vždy optimalizujeme výkon přímo k danému vozu.


Lze upravit nový vůz nebo je lepší najet alespoň 10.000 KM ?

Námi prováděné úpravy jsou testovány a můžeme je doporučit i do nových vozidel. V současné době spolupracujeme s několika autosalony, kterým chiptuning provádíme u nových vozidel.


O kolik se mi sníží spotřeba ?

U přeplňovaných motorů (turbodiesel, turbobenzín, případně vozidla s kompresorem) se spotřeba sníží o přibližně o 15%. U motorů, které nejsou vybaveny turbem (atmosferické motory) ke snížení spotřeby nedochází.


Jsou data zálohovány ?

Ano. Naše firma provádí zálohu originálních dat . Zároveň má zákazník možnost vzít si kopii software ECU. Vždy je možné uvést jednotku do původního stavu.


Nezačně vozidlo kouřit ?

Ne. Jestliže je Vaše vozidlo v dobrém technickém stavu, kouřivost se nezvedá. (Závady, které způsobují kouřivost, jsou např. rozpadlý katalyzátor, turbo propouští olej apod.)


Měl bych se po chiptuningu nějak speciálně chovat k vozu ?

Po chiptuningu není třeba žádného speciálního zacházení. Pouze doporučujeme dodržovat správný přístup k turbodieselovým motorům, tedy vytáčet vozidlo až je zahřáté, řádně měnit olej a nechat dochladit turbo vždy po náročné jízdě apod.


Jak úpravu pocítím na vozidle ?

Po chiptuning úpravě bude Vaše auto mnohem lépe akcelerovat, při předjíždění diky vyšší dynamice získate i více jistoty a dojde ke snížení spotřeby.


Jak provádíme úpravu softwaru jednotky ?

Úpravu provádíme speciálně na každý vůz (nekopírujeme jednu úpravu do X vozů, jak bývá dnes zvykem, byť stejné motorizace, ale jiné verze softwaru, či dokonce i jiného hardwaru!!!)