chiptuning-nakladni

Chiptuning nákladních vozidel

Chiptuning nepatří pouze mezi produkty, kterými lze zvýšit výkon vozidla, ale zároveň funguje jako účinný nástroj ke snížení nákladů na provoz automobilů. Toho si je vědoma celá řada společností provozujících autodopravu, kde se investice do úpravy vrátí velmi rychle.

V praxi úprava znamená nejen lepší jízdní vlastnosti, vyšší výkon a kroutící moment, ale také úsporu paliva. Čím více vozidel společnost provozuje, tím je pochopitelně úspora znatelnější. Investice do změny softwaru v řídící jednotce se často vrátí za několik málo měsíců. Úspora paliva totiž může podle stylu jízdy a typu jízdního režimu znamenat až 20% úspory paliva.

Úprava softwaru v řídící jednotce se provádí vždy s ohledem na životnost motoru, tak aby byla zachována stejná úroveň opotřebení jako u motoru s původní sériovou řídící jednotkou. Nehrozí tak zvýšené riziko poškození motoru.

Hlavním důvodem, proč se provádí chiptuning u nákladních vozů, je úspora nafty. Samozřejmě nezanedbatelnou výhodou je i nárůst výkonu motoru a tudíž kratší doba nutná k přepravě nákladu (obzvlášť v kopcovitém terénu). Nicméně úspora pohonných hmot je primárním důvodem, proč si nechat všechny vaše nákladní vozy u nás nachipovat.

Příklad

 původní výkon nákladního vozidla je  353kW/480k, původní krouticí moment 2250Nm  —   výkon po úpravě 419kW/570k, krouticí moment po úpravě 2670Nm.

Roční nájezd   120 000 km

Průměrná spotřeba   33l/100km před úpravou

Průměrná spotřeba   28l/100km po úpravě  —   (úspora 5l/100km)  a průměrnou cenu nafty 33Kč/l.

Roční spotřeba nafty před úpravou    39 600 litrů nafty za rok a zaplatíte za ni  1 306 800 Kč (průměrná cena nafty 33Kč za litr

Roční  spotřeba nafty po úpravě     33 600 litrů nafty a zaplatíte za ni pouze 1 108 800 Kč

Ušetřeno —  6000 litrů nafty v celkové ceně 198 000 Kč