DSG TUNING – Optimalizace softwaru převodovek DSG

DQ500

 

Tato úprava je vhodná při chiptuningu motorové jednotky vozidla , kde převodovka DSG neomezuje zvýšený výkon motoru především kroutící moment.

Vhodné také i pro neupravená vozidla tzv. seriová pro lepší průběh řazení a snížení prokluzu spojky.

 


Výhody úpravy softwaru řídící jednotky převodovky DSG

  • Úprava omezovače kroutícího momentu převodovky
  • Rychlejší odezva řazení
  • Posunutí bodu řazení umožňuje využití motoru v horním rozsahu otáček
  • Rychlejší odezva plynového pedálu
  • Snížení prokluzu spojky mezi 2. a 3.rychlostním stupni u motoru TDI
  • Snížení vibrací hnacího ústrojí při nízkých otáčkách motoru
  • Aktivace Launch Control až do 5500 ot./min
  • Snížení používání 1. rychlostního stupně
  • Prodloužení životnosti spojky a převodovky DSG
  • Snížení spotřeby motoru

Postup úpravy převodovky DSG

  • Zkušební jízda a provedení měření hodnot převodovky a motoru
  • Vyčtení původního softwaru a jeho záloha
  • Úprava vyčteného softwaru dle požadavků zákazníka s ohledem na stav vozidla a převodovky
  • Nahrání upraveného softwaru
  • Zkušební jízda po provedené úpravě

Každou úpravu řešíme individuálně dle požadavků zákazníka a stavu vozidla


Upravení omezovače točivého momentu převodovky DSG

V závislosti na modelu převodovky DSG a softwaru je omezovač točivého momentu nastaven na hodnotu danou výrobcem vozidla v rozmezí od 250 do 500Nm. Například, převodovka má omezovač kroutícího momentu daným výrobcem na 350 NM a při chiptuningu se u motoru jeho točivý moment zvýší ze standardních 320 NM na 400 NM , kde je následně poté omezen převodovkou na 350 NM. Tímto musí být upraven i software převodovky DSG odpovídajícím způsobem . Pokud ne, pak dochází k rychlejšímu poškození převodovky a neustálému omezování kroutícího momentu motoru , kde potom chiptuning motoru je pořád omezován.


Zvýšení maximální rychlost při řazení

Tato možnost je nejvhodnější pro benzínové motory. Standardní software přeřadí v rozmezí mezi 6000 – 6600 ot./ min, v závislosti na verzi softwaru. Při úpravě lze tuto hranici posunout až na 7150 ot. /min , pro lepší využít zvýšeného výkonu motoru.


Omezení častého podřazování na 1. stupeň při malých rychlostech

Tato možnost je ve skutečnosti určená pouze pro DQ250 šestistupňovou převodovkou. Když při nízkých rychlostech až do 10 km / h na 2. rychlostní stupeň a při následném přidání plynu se přeřadí zpět na 1. rychlostní stupeň, který může ukázat trochu nestoudné chování. Touto úpravou je podřazování současně zabráněno.


Zvýšená rychlost řazení dolů

Podřazování je často v nízkých otáčkách obvykle kolem 800-1100ot./min. To má za následek značné opotřebení synchronizačních kroužků. Po úpravě softwaru se zvýší tyto otáčky při podřazení na zhruba 1100-1300 ot./min motoru.


Launch control

Šestistupňová DSG je DQ250 s více než 200 hp má benzínový motor systém Launch Control. Některé TDI taky. Rychlost regulace rozjezdu například v Golf R32 je nastavena na 3100 ot./min . Můžeme tuto hodnotu zvýšit až na 5000 ot./min


Ceny od 9.000 Kč