Provádíme deaktivaci systému START / STOP

system-start-stop

Start/Stop je dnes součástí prakticky každého nového auta a dostává se i do řady dřívějších modelů s inovacemi nových modelových roků. Cílem tohoto systému je snížení spotřeby paliva.

Předně, tento systém přináší úsporu jen někomu. Ačkoli v tabulkách způsobí plošné snížení kombinované spotřeby, odraz pro vaši jízdní realitu může být i menší než nulový. Na cestě z Říčan do centra Prahy vám v ranní špičce patrně něco ušetří, na cestě z Prahy do Brna ale nepřinese vůbec nic. Pokud tedy na D1 nepotkáte některou ze stojících kolon. Zkrátka každý z nás jezdí jinak.

Dobře, říkáte si, tak si ho vypnete, o co jde. Ano, systém skutečně jde vypnout, ale jen jednorázově. Musíte tak učinit na začátku každé jízdy a není vůz, kde by tomu bylo jinak.

Nevadí, vypneme ho tedy před každou jízdou, jsme pak spokojeni? Nejsme,pořád s sebou vozíme věci, které nechceme a nepotřebujeme a především: za které nechceme platit. Podobné prvky se v autech neobjevují zadarmo, všechno někdo musí zaplatit a ten někdo je jen a pouze zákazník. Povinné ABS, brzy povinné ESP nebo systém start and stop jsou prvky, jejichž vývoj stál peníze a jejichž instalace obnáší dodatečné náklady. Lepší startér nespadl z nebes, větší akumulátor neroste na stromě. A když jsme u toho, tyto prvky také něco váží a snadno se tak může stát, že pokud váš jízdní styl nejde se start and stop dohromady, spotřebu vám dokonce zvýší. A to nemluvíme o tom, že jeho činnost může mít (a velmi pravděpodobně mít bude) neblahý na životnost akumulátoru, alternátoru, startéru a možná i samotného motoru, který 100 startů denně místo dvou nemusí ocenit.


 Podpora vozidel :

Vozidla platformy PQ35 (octavia 2, Superb 2, Golf 6, Passat B6 – B7 atd)

Vozidla MQB Family (A3 8V, Golf 7, Octavia 3, Superb 3, Passat B8)

Vozidla platformy PQ26 (Fabia 3, VW Polo 6C a další modely)

Vozidla platformy MLB Audi Facelift (A4/A5 8X, A6 C7, A8 D4, Q5 )

Vozidlo Volkswagen (Touareg II 7P)

Ostatní modely koncernu VW dle typu jednotek a roku výroby


Po deaktivaci nebude nadále automaticky po zastavení vozidla vypnut motor a následně po znovu rozjetí nastartování. Po této úpravě nebude již tolik opotřebováván startér s autobaterii a motor bude dostatečně dochlazován. Tuto funkci lze kdykoliv aktivovat do původního stavu.


Naše úprava systému lze kdykoliv vrátit zpět do původního stavu jako před úpravou. O proti ostatním co nabízejí tuto službu pouze překodováním jednotek ,které se po restartu vrátí zpět a tímto je daná funkce opět v provozu se Vám u nás nestane. Provádíme naprosto profesionální softwarovou úpravu a i tlačítko na manuální deaktivací je plně v provozu ,takže vše vypadá jako by byl systém neustále aktivní. Po zastavení vozidla se Vám pouze zobrazí přeškrtnutá kontrolka systému Start/Stop a po rozjetí zhasne.


 V autorizovaném servisu tuto úpravu nepoznají.


Nevýhody systému Start/Stop :

  • rychlé opotřebení  turbodmychadel jejich  nedochlazováním
  • větší namáhání kluzných ložisek a dalších pohyblivých součástí v motoru
  • rychlé opotřebení startéru (z častého startování v provozu)
  • rychlé opotřebení autobaterie (větší zátěž odběru proudu při startu)
  • rychlé opotřebení alternátoru (větší zátěž při dobíjení autobaterie)

Motory s turbodmychadly, kterým neprospívá okamžité vypnutí po zastavení, nýbrž by měly ještě patnáct-dvacet vteřin běžet na volnoběh kvůli chlazení turbodmychadla – to bereme jako samozřejmost.


Větší opotřebení motoru vybaveného start-stopem totiž pramení zejména z násobně vyššího počtu startování.


Kliková hřídel v napojení na ojnice nevyužívá kuličkových ložisek, nýbrž ložisek kluzných. Při běhu motoru je mezi kovovými povrchy klikové hřídele a ok ojnic tenký olejový film, který zabraňuje kontaktu kov na kov. Mimo jiné i proto jsou pravidelné výměny oleje včetně filtru nesmírně důležité pro dlouhý život motoru.


Ve chvíli, kdy motor vypnete, olej ztratí tlak a ojnice dosednou na klikovou hřídel. Dokud se nic nehýbe, vše je v pořádku, ale při startu chvíli trvá, než se v těchto místech olejový film opět vytvoří. Je to jen pár otáček motoru, ale i tak je toto tření významné.


Současné motory, stavěné na provoz bez start-stopu, by měly za svůj odhadovaný životní cyklus nastartovat 50tisíckrát. Se start-stopem toto číslo ale roste na 500 tisíc, tedy desetinásobek.


Je tedy dost pravděpodobné, že současné motory funkci start-stop v delším časovém horizontu prostě nezvládnou a projeví se u nich nadměrné opotřebení právě z důvodu startování častějšího, než na jaké byly stavěné. Majitele automobilu to tedy postaví před tučnou fakturu za opravu takto opotřebeného motoru – hovoříme o zásahu bližším generální opravě než běžné údržbě.